RETOURVOORWAARDEN

Algemeen

Je hebt het recht om binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling een retour aan te vragen. Na deze periode is een terugbetaling of omruiling niet meer mogelijk.

Alleen ongebruikte artikelen die zich in dezelfde staat bevinden als bij levering en in de originele verpakking zitten, komen in aanmerking voor retour. Artikelen moeten ongeopend zijn en voorzien van de originele labels.

Artikelen die niet kunnen worden geretourneerd:

  • digitale producten zoals cadeaubonnen
  • artikelen die meer dan 30 dagen na levering worden aangeboden voor retour
  • artikelen die uit hygiënisch oogpunt uitgesloten zijn van hergebruik

Om je retour te verwerken, hebben we een aankoopbewijs of ordernummer nodig.

Stuur je aankoop niet terug naar de fabrikant. Retourzendingen gebeuren steeds via PACE.

De kosten voor retourzending zijn ten laste van de klant, behalve in geval van een goedgekeurde garantieclaim. Bij garantiegevallen nemen wij de retourkosten op ons, na beoordeling van het defect (zie 'Beschadigde producten').

Terugbetalingen (indien van toepassing)
Na ontvangst en controle van de retourzending, sturen wij je een bevestiging via e-mail. Bij goedkeuring van de retour verwerken we de terugbetaling automatisch via de oorspronkelijke betaalmethode, binnen enkele werkdagen.

Verlate of ontbrekende terugbetalingen

  1. Controleer je bankrekening
  2. Neem contact op met je kaartuitgever of bank (terugbetalingen kunnen enkele werkdagen duren)
  3. Neem indien nodig contact met ons op via info@pace-shop.be


Beschadigde producten

We vervangen enkel artikelen die defect of beschadigd zijn bij normaal gebruik en aangekocht zijn via pace-shop.be.

Bij een garantieaanvraag zullen we het product evalueren in overleg met de fabrikant of verdeler. Als de schade het gevolg is van een fabricagefout of als het product niet voldoet aan de normale specificaties, dan vervangen we het zonder kosten. Is het originele product niet meer beschikbaar, dan voorzien we een vergelijkbaar alternatief met gelijke waarde.

Schade die niet onder garantie valt:

  • Schade door verkeerd of oneigenlijk gebruik
  • Schade veroorzaakt door nalatigheid, externe invloeden of aanpassing van het product
  • Slijtage door normaal gebruik of overschrijding van de gebruiksduur
  • Producten die wijzigingen vertonen aan kleur, vorm of opmaak

In geval van weigering van een garantieclaim ontvang je per e-mail een gemotiveerde toelichting. Indien het artikel naar ons is opgestuurd, wordt het aan jou teruggezonden.

Hoe retourneren:

Een retour aanvragen kan via het contactformulier op onze webshop.

Vermeld daarbij:

  • Ordernummer
  • Naam van de klant (zoals opgegeven bij de bestelling)
  • Te retourneren artikel(en)
  • Reden van retour

Na bevestiging ontvang je een retourlabel of verzendinstructies. Het retourpakket moet binnen 15 dagen na goedkeuring verzonden worden, in originele verpakking met alle labels.

Voor retourzendingen met een waarde boven de €75 adviseren wij een traceerbare verzendservice of verzekering. PACE is niet verantwoordelijk voor retourzendingen die niet bij ons aankomen.