RETOURVOORWAARDEN

Algemeen

De mogelijkheid van retourzending geldt gedurende 30 dagen. Indien er meer dan 30 dagen zijn verlopen sinds je aankoop, kunnen we je geen ruil of terugbetaling aanbieden.

Alleen ongebruikte artikelen die zich in dezelfde staat bevinden als waarin je ze hebt ontvangen, komen in aanmerking voor een retour. Het artikel moet ongeopend zijn en in de originele verpakking worden teruggestuurd.

Artikelen die niet kunnen worden geretourneerd:

  • cadeaubonnen
  • artikelen die niet binnen een periode van 30 dagen na levering worden teruggestuurd
  • sommige producten voor gezondheid en persoonlijke hygiëne

Om je retour te verwerken, hebben we een aankoop bon of een bewijs van je aankoop nodig.

Stuur je aankoop niet terug naar de fabrikant.

De kosten voor een retourzending worden gedragen door de klant. Pace zal de kosten van een retourzending enkel op zich nemen indien een product onder garantie valt (zie 'Beschadigde producten').

Terugbetalingen (indien van toepassing)
Na ontvangst en inspectie van de teruggezonden artikelen, sturen we je via e-mail een ontvangstbevestiging. We laten je ook weten of we je terugbetaling hebben goedgekeurd of geweigerd.
Als we je terugbetaling goedkeuren, wordt deze verwerkt en binnen een bepaald aantal dagen automatisch via je creditcard of je oorspronkelijke betalingsmethode verrekend.

Verlate of ontbrekende terugbetalingen
Als je je terugbetaling nog niet hebt ontvangen, controleer dan eerst je bankrekening.
Neem dan eventueel contact op met de uitgever van je creditcard. Het kan even duren voor je terugbetaling te zien is.
Als dat niet het probleem is, neem dan contact op met je bank. Vaak is er tijd nodig om een terugbetaling te verwerken.
Heb je dit gedaan, maar heb je je terugbetaling nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact met ons op via goyvaertskevin@yahoo.com.

Beschadigde producten
We vervangen alleen defecte of beschadigde artikelen die aangekocht zijn bij pace-shop.be.

Kwaliteit is essentieel. 
We zullen geretourneerde producten in overleg met de verdeler/fabrikant inspecteren, als de schade te wijten is aan een fabricagefout of als het product niet aan de fabrieksspecificaties voldoet, zullen we het vervangen door een nieuw artikel. Als het product niet meer leverbaar is, zullen we het zonder kosten vervangen door een artikel tegen dezelfde prijs als het origineel.

Het product wordt niet vervangen indien de schade te wijten is aan andere redenen, zoals volgende:

  • Beschadiging door verkeerd gebruik of nalatigheid (blootstelling aan chemicaliën, bijtende stoffen, open vuur, overmatige hitte, scherpe voorwerpen, enz.)
  • Beschadiging door oneigenlijk gebruik of tijdens gebruik voor een ander doel dan waarvoor het is bedoeld:

We brengen je per e-mail op de hoogte van een eventuele weigering met toelichting. We sturen je product vervolgens terug als je het naar ons hebt opgestuurd.

De gebruiksduur van elk product hangt af van het gebruik, de gebruiksomstandigheden en specifieke slijtagedoor de gebruiker. Beschadigde producten worden niet vervangen bij normaal gebruik en slijtage of als de levensduur van het product overschreden is.

De garantie dekt geen producten die enig teken van wijziging in hun oorspronkelijke vorm, kleur of opmaak vertonen.

Hoe retourneren:
U kunt een retour aanvragen door het contactformulier in onze online winkel in te vullen.

Bij het retourverzoek moeten de volgende gegevens worden vermeld:

  • Bestellingnummer
  • Klantnaam (moet overeenkomen met de naam op de bestelling)
  • Product(en) dat je wilt retourneren
  • Reden voor terugkeer

Zodra het verzoek is verzonden nemen we per e-mail contact op om de ontvangst te bevestigen en u te helpen de retourzending te voltooien. We voegen ook de pakbon toe die u moet invullen en toevoegen bij het pakket.

Na ontvangst van het retourverzoek heeft u tot 15 dagen de tijd om het te retourneren product te verzenden. Te retourneren artikelen dienen in de originele verpakking en met de originele labels te worden verzonden.

Als je ons een artikel stuurt met een waarde van meer dan € 75, overweeg dan een verzendservice met een traceeroptie of een verzekering. We geven geen garantie dat we je teruggestuurde artikel zullen ontvangen.